28 Ağustos 2012 Salı

Hayaller... Rüyalar

Ben çocukken en büyük hayalim, gökyüzüne açılan küçük bir penceresi olan çatı katında bir odaya sahip olmaktı. Zaman geçti, dünya değişti, ben büyüdüm; hayallerim de değişti.

Bazıları bilmediğiniz şey size zarar vermez der. Bence doğru değil, öyle bir lüksümüz yok. Artık gerçeklerin farkında olmalı, bir şeyler yapmalıyız.

Dünya nüfusu hızla artmakta ama kaynaklar bu nüfusa yetecek durumda değil. Pek çok aile bu dünyaya bir çocuk getirmenin doğru ya da yanlış mı olacağını tartışıyor.

Dünyada yılda altı milyon çocuk açlıktan ölüyor, diğer yanda daha fazla insan şişmanlığın neden olduğu hastalıklarla savaşıyor. Lüks çılgınlığı bir virüs gibi yayılmakta.
Dünya üzerindeki çocukların temel eğitim alması için altı milyar dolar gerekiyor. "Gelişmiş" bir ülkenin yıllık kozmetik harcaması sekiz milyar dolar.
Sigaraya harcanan elli milyar dolar ile dünya üzerindeki her çocuğun eğitim, sağlık, gıda masrafları karşılanabilirdi.
Tüketim canavarı olmadan önce bir daha düşünmeliyiz...
Gelecekte dilerim çocukların kalan tek hayali gökyüzüne açılan bir penceresi olan bir çatı katı odası olur.

Hiç yorum yok: