11 Haziran 2014 Çarşamba

İtalyan Mutfağı

Bugün dosyalarıma baktım da, kısa İtalya gezisi sayesinde ne çok fotoğraf ve bilgi biriktirmişim; özellikle İtalyan mutfağı hakkında. Pek çoğunuzun bildiği gibi İtalya denince ilk akla gelenlerden biri pizzaları. Bir hafta boyunca gezdiğimiz şehirlerde, bu lezzetin mümkün olduğunca tadına bakmaya çalıştık. Her şehirde farklı şekillerde yapılıyordu, hamurunun bazısı ince bazısı bizim pidelere benzer şekilde yumuşaktı. Ama aklımda kalan, malzemelerin tazeliği, taze taze servise sunmaları, fesleğenin çok kullanımı, peynirin ve zeytinyağının lezzetiydi. Dilim pizzalarınsa büyük ve oldukça doyurucu olduğunu söylemeliyim.


İtalya'da ikinci favorim dondurmaları, oradaki adıyla gelato. Gelato, bizim burada yediğimiz dondurmaya hiç benzemiyor. Yumuşak çabuk eriyen bir kıvamda, öğrendiğime göre günlük yapıyorlar, meyveli olanların yağ oranları yok denecek kadar az ve çok tatlı değil, yapımı konusunda çok bilgi sahibi değilim ama çok daha sağlıklı oldukları kesin. Ve o kadar çok çeşidi var ki hangisini yiyeceğinizi şaşırıyorsunuz. İstanbul'da da İtalyan dondurması satan yerler olduğunu biliyorum ama henüz burada hiç tadına bakmadığım için bir yorum yapamıyorum. Ama en kısa zamanda deneyeceğim.



İtalyan şarabı sanılanın aksine ülkede ucuz, otobüsle bir şehirden bir şehire yolculuk yaparken yol boyunca kilometrelerce üzüm bağlarını görüyorsunuz. İtalyanlar bu konuyu ciddiye almışlar ve marka olmayı başarmışlar.


Ve tabi kahve, kahve İtalya'da neredeyse su kadar tüketilen bir içecek. Sürekli kahve içtiklerini görünce, insan doğal olarak böyle bir izlenime kapılıyor. Hangi tür kahve ısmarlarsanız lezzet garanti, farklı kahveler tadan biri olarak bunu rahatlıkla söyleyebilirim.


Makarnalara gelince, bir kaç çeşidinin tadına bakma fırsatımız oldu. Soslar bir numara, hamur lezzetli, yine malzemeler taze ve ortaya çıkan sonuç tatmin edici.
Eve döndükten sonra bazı tarifleri denedim, denemeye de devam ediyorum. Bazılarında gerçek lezzetlerine yaklaştım ama tam lezzeti yakalamak için orada kullanılan malzemenin aynısı olmalı. Burada satılan parmesan peynirinin bile orjinal olmadığını duydum, ne kadar doğrudur bilemiyorum.


İtalyanlarda sabah kahvaltısı bizim bildiğimiz kahvaltıya benzemiyor. Onlar kahvaltıda kruvasana benzeyen bir hamur işi ve yanında genelde kahve tüketiyorlar. Biraz çeşitlenmiş bir kahvaltıda meyve suyu, meyveler, peynirler, tart, salam var.


Torino'da tadına baktığımız Bicerin adında bir içecekleri var, tadı müthiş. Kahveli, sütlü, kremalı bir içecek, kış geldiğinde içine rom, likör vb. de ekliyorlarmış.
Tiramisu'yu özellikle en sona bıraktım. Üzgünüm ama yine burada yediğimizle hiç ilgisi yok. Bizim burada yediğimize değişik bir tatlı diyebiliriz ama tiramisu demek haksızlık olur. Tahmin edeceğiniz gibi alt malzeme kek değil kedi dili bisküvisi, aradaki malzemedeki peynir tabiki mascarpone peyniri ... ve rom, içine koydukları rom yüzünden bence çok lezzetli. Bazı arkadaşlara ağır geldi ama ben tadını sevdim. Ne yapalım sürekli yerinde gidip orjinalini yeme şansımız olmadığına göre, elimizdeki malzemelerle tatlı yapmaya devam. :)
Şu ana kadarki bilgilerime dayanarak İtalyan mutfağı bizim mutfaktan daha geniş bir mutfak değil ama onlar bu konuda emek harcamış ve pek çok konuda marka olmayı başarmışlar. Bizim mutfağımızın zenginliğini düşününce, bu açıdan üzülmemek elde değil...
Ağzınızın tadı hiç bozulmasın...

Hiç yorum yok: