24 Nisan 2015 Cuma

Wat Po, Wat Traimit, Bangkok


Tayland'da tapınaklara Wat adı veriliyor. Bangkok'ta ilk ziyaret ettiğimiz tapınak, Çin Mahallesi'ndeki Wat Traimit idi.



Yedi yüz yıllık tapınaktaki buddha heykeli, dünyanın en büyük altın buddha heykeli, som altından, 3 metre yüksekliğinde ve 5,5 ton ağırlığında.



Ziyaret ettiğimiz ikinci tapınak ise Wat Po (uzanan buddha) idi. Bu tapınaktaki Buddha 46 metre uzunluğunda ve 15 metre yüksekliğinde.



                              Wat Po aynı zamanda Tayland'ın en eski üniversitesi kabul ediliyor.




Tapınak 16. yy. başında inşa edilmiş, buddha altın varakla kaplı, ayak tabanına sedefle 108 olumlu simge işlenmiş.




Tapınağın koridorunda 108 bronz kase bulunuyor, onlara şans için para atıp, dilek dileyebiliyorsunuz. Toplanan paralar monklar (rahipler) için kullanılıyor.
Tapınaklara girerken, omuzlarınızın ve dizlerinizin örtülü olması gerekiyor ve ayakkabılarınızı da çıkartıyorsunuz. Kıyafetiniz uygun değilse size ücret karşılığı giysi veriyorlar, çıkarken giysiyi verip paranızı geri alıyorsunuz. 


Sanırım turistik, çok bilinen tapınaklar olduğundan, iki tapınak ta çok kalabalıktı. Fotoğraf çekmekte çok zorlandım. Daha rahat dolaşmak için, daha az bilinen tapınaklara gidilmesi gerektiğini düşünüyorum. Ama kalabalık ta olsa, farklı bir din ve kültüre ait olduklarından etkileyiciydiler. 

Biz oradayken, aynı zamanda yeni yıl kutlamaları yapılıyor, dualar okunuyordu. Bir rahibin (monk) önünde oturdum, dua etti, dilek diledim, bir nesneyle su serpti ve bileğime pamuklu bir iplik bağladı. Kalkarken Thai selamı vererek "kap kun kaa" diyerek teşekkür ettim. O da "kap kun kap" diyerek karşılık verdi. Saygısızlık yapmamak için kısa bir an gözlerine baktım, pırıl pırıldılar ve yüzünde büyük bir gülümseme vardı...


Hiç yorum yok: