3 Temmuz 2015 Cuma

Van Gezisi (ikinci bölüm)



Bir şehri ve insanlarını bütünüyle tanımak için, dört gün yeterli olmayabilir. Ama ben caddeleri, sokakları dolaşıp, mümkün olduğunca çok fotoğraf çekerek gözlem yaptım. Parklarda oturdum, her fırsatta insanlarla sohbet edip, onları tanımaya, özlemlerini, sıkıntılarını öğrenmeye çalıştım. Ünlü olmuş, adı internet sayfalarında geçen kahvaltı mekanlarına özellikle gitmedim, adı çok duyulmamış olanları seçtim. Yeni Seher Kahvaltı Salonu onlardan biriydi. Salonu kapatmak üzere oldukları halde beni içeri kabul ettiler, fotoğraftaki kahvaltıyı sundular. Mekanın sahibi Nadir bey, orada çalışan gençler Suat ve Adnan hizmette kusur etmediler. Van'da her yerde gördüğüm saygıyı, samimiyeti orada da gördüm. Nefis kahvaltının, üç bardak çayın üstüne bir de kahve içtim, tabii hep sohbet eşliğinde.




Duvarları Van'ın ünlü kilimleri süslüyordu. Son fotoğraf ise ünlü kırtlama şekerleri.
Seher Kahvaltı Salonu Cumhuriyet Caddesi 4. sokakta. Kahvaltı çeşitlerini isterseniz satın da alabiliyorsunuz.


Van Kalesi, başlama tarihi M.Ö 840 yıllarına dayanan eski kaleye tırmanabilirseniz, manzaranın çok güzel olduğunu söylediler.


                            Türkiye'nin en uzun caddesi, İskele Caddesi Van'da bulunuyor.....




Sokaklardan kareler, Van balı, kadınların özel günler için elbise diktikleri kumaşlar, metresi 250 TL den başlıyormuş, kumaşçılar sokağı...



Bir akşam yemeğinde ana yemek tabağı, fiyatlar her yerde çok uygun, yemekler çok lezzetli, bazı yerlerde para vermeye kalktığımda misafirimiz olun dediler... Alttaki fotoğraf bizim de fotoğrafımızı çekin diyen Muhammed ve Ali...




          Bir pastane molası,  bir köşe başındaki ayakkabı boyacısı ve bir parktan gençler





İskeleden bir kaç fotoğraf, hafta sonu sabahları, iskeleden Akdamar Adası'na feribot seferleri düzenleniyor.




devam edecek...

Hiç yorum yok: