8 Kasım 2015 Pazar

Blues ve Yeni Bond Filmi Üzerine


Blues, kökleri Afrika'ya uzanan, dört yüz yıllık bir müzik. Köle ticareti başladığında, tarlalarda kötü şartlarda çalışan, kötü şartlarda yaşayan zenciler, müziklerini kıtalarının dışına taşıyor. Bu müziğin içinde mükemmel bir ritm, hüzün, umut, özgürlük özlemi var. Şu an blues farklı müziklerle harmanlandıysa da, kökleri hala sağlam. Bu müziği usta birinden ya da bir topluluktan dinlemek bana her zaman keyif veriyor. Ritme alkışınızla eşlik etmek de bir o kadar mutluluk vericidir.

...........................................................................................................................................


Yeni Bond filmi Spectre'yi büyük beklentiyle izlemedim. İzlemeden önce eleştirileri okudum, ama izledikten sonra bazılarını haksız buldum. İlk olarak giriş bölümünü çok beğendim (Meksika, ölüler bayramı). Daniel Craig'in oyunculuğunun eleştirisine gelince, bence senaryo ve yönetmen ne diyorsa onu yapmış. Evet serinin en iyi filmi değildi, fazla karanlıktı ama örneğin Christoph Waltz'ın oyunculuğu alkışı hakediyordu ve aksiyonu bol bir filmdi. Son olarak Monica Belluci hayranlarını uyarayım ki hayal kırıklığı olmasın, oyuncunun filmde çok kısa bir rolü var.

Hiç yorum yok: